lördag 31 januari 2015

Glass, musselsoppa och promarkers

Mario
Ännu en vecka utan framgång i examensarbetet. Vi har försökt framtvinga ett möte på måndag och blir det inte av så bytar vi ämne på måndag. Måste hinna skriva en projektplan. 

Positivt denna veckan är att vi har fått betyg på vår restinlämning och vi fick ett B! Jävlar vad glada vi blev över det :D Nu väntar jag bara på min tenta och sen är vi ikapp! Känns jävligt skönt att bara kunna fokusera på examensarbete om nu ens kommer igång....

Toad
All tid som inte har gått till skolan har jag lagt på att städa lite allt möjligt. Hitta nya saker som ska städas. Sen när jag har gått runt ett varv så börjar jag om typ. Känner mig för lat av att inte göra något. Jimmie är flitig och är och jobbar extra på Ericsson :) 

Bowser jr.
Tid som inte har gått till städning eller träning har för min del gått till att rita :) La ju upp en helt okej bil på Yoshi häromdagen. Har ritat lite fler figurer som är kopplade till Mario och känner att jag börja få in ett flyt i hur pennorna fungerar. Känner dock ibland att jag saknar vissa färger för att det verkligen ska bli bra, men oavsett så är det en bra början :) Känner att jag är nöjd med tanke på begränsningen av pennor och den korta tid jag har ritat med dessa pennor :)


Koopa
Idag var Jimmie uppe tidigt och var med på flytten av den nya JJ-klubben. Jag låg och sov :D Han fick pizza som tack för hjälpen, så det var kanske värt att gå upp så tidigt. Köpte en bit lax till lunch, så det var helt okej substitut. 

Dagens middag, moules mariniere
Något vi har försökt oss på idag var kokosmjölksglass. Såg det på en youtube-kanal jag följer. Såg superlätt ut men det var inte riktigt lika lätt. Egentligen var det inte heller svårt, men jag tror att vi hade lite fel förutsättningar. Man skulle frysa kokosmjölken så att vattnet och själva kokosen delade sig. I videon hällde hon bara ur vattnet hur enkelt som helst, men vårt vatten var stenhårt. I och med detta så blev hela processen lite fördröjd :( Dock var det värt det i slutet för det var supergott! Gjorde smakerna vanilj, choklad och hallon, yum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar