torsdag 5 februari 2015

Examensarbete och iskall fotorunda

Det har tagit lite tid att komma igång med examensarbetet... Tyvärr. Dock har det legat på att det svårt att få tag i folk som man behöver svar ifrån. Maila eller boka möte funkade inte, så vi gick till den chef vi hade i somras, som hjälpte oss! Så sjukt tacksam för det! Det blev eld i baken på vår handledare när vår förra chef erbjöd att ha oss som examensarbetare. Hade inte varit helt fel det heller. Det löste sig som sagt och vi har suttit all vår vakna tid sedan i tisdags eftermiddag med att få klart en projektplan. Vid tolv i natt skickade vi in den till vår handledare på skolan för feedback. Nu hoppas vi på bra feedback och att projektplanen hinner bli färdig och tillräckligt bra tills på söndag :)

I och med att vi väntar på svar från handledaren så är Jimmie iväg och jobbar och jag är hemma. Istället för att bara sitta, (vilket jag har gjort i två veckor känns det som, förutom när jag har städat), så gick jag ut på en spontan fotorunda i förmiddags. Riktigt fint och klart väder. Var rädd att det skulle vara för ljust vid halv tio, men det löste sig, då jag var på "rätt" sida av stan. Solen var med andra ord fortfarande lite skymd av husen. I och med att man är ganska stillastående när man fotar, så höll jag på att frysa ihjäl, bokstavligen. Efter en timma så kände jag inte en enda del i min kropp. Kunde inte börja fingrarna, så jag tog mig en fika med en varm latte på Espresso House. Hann kolla igenom alla mina 160 bilder som jag hann ta innan jag frös ihjäl.

När jag hade tinat så gick jag en längre runda, då mitt dagliga mål på 10000 steg ska uppfyllas. Gick mot solljuset, vilket resulterar i att det är svårt att få till bra bilder. Nere i hamnen en bit från där vi bor blev det fina bilder, då jag vände mig och hade solen i ryggen istället. Isen hade lagt sig lite, så det blev ganska fina bilder. Man märker hur snabbt man "tappar" kunskapen om fotografering med bländare, ISO och slutare, men det kändes som att jag ändå lyckades hitta rätt emellanåt :) Har hittat en fotoblogg som är väldigt inspirerande. En självlärd tjej som berättar om sina tips och trick kring fotografering. Man bli väldigt pepp av att fota när man sitter och läser på hennes blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar