fredag 23 januari 2015

Tennis och träning

Första veckan med nya vanor är nästan över. Tiden går snabbt alltså. Skolan har dragit igång, fast man märker det inte riktigt än. Brukar vara så i början. Hoppas att det bli bättre ordning på examensarbetet snart... Inte bara skolan som har börjat utan även mer välplanerade middagar och träningspass. Känns riktigt bra! Jag har dessutom börjat spela tennis, vilket är helt grymt roligt. Kände att jag behövde ha lite mer än fyra års uppehåll för att tycka det skulle bli roligt igen. Oturligt nog var det samma dag som Jimmies födelsedag, men den får vi ta igen lite imorn istället. Då ska vi käka blomkålspizza och sen på bio med John :)

Jimmie har gått in för träningen och lever 5:2, alltså träna fem dagar vila två dagar. Han hade något brutalt mål han ska nå, som jag tyvärr har glömt för tillfället, men det är kul att han är peppad :) Har också fått igång mina träningspass, men var väl egentligen inte helt ur fas heller. Blivit ett uppehåll i och med jul, nyår och tentor. 

Är snart ikapp med skolan också, vilket känns skönt. Tentan vi skrev för två veckor sen var godkänt :) Lättnaden där alltså. Vi har fått godkänt på våra webbprogrammerings-inlämningar, så nu väntar jag bara på min tenta och på vår andra inlämning. 

Nu blir det middag och sen slinker det säkert in en film senare ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar