fredag 16 januari 2015

Tenta, lov och städa

Vardagsrummet
Tentorna är avklarade, så nu är det äntligen lite dags för lov i sådär fem dagar totalt. Den första tentan som vi båda skrev tyckte vi båda gick bra. Vi kände att så länge allt vi har lärt oss är rätt, så kommer den gå bra :) Den andra tentan jag skrev i onsdag tyckte jag också gick bra. Pluggat stenhårt tycker jag själv och kände att jag kunde det mesta när jag gick till tentan. Jag svarade på alla frågorna och kände mig nöjd när jag gick där ifrån. Man säger ju tredje gången gillt, så jag hoppas på det. Lite samma känsla här som med den första tentan, så länge det jag har lärt mig är rätt, så kommer det gå bra :) Ska verkligen vara stenhård på att kolla rättningen ifall jag får underkänt. Nu när jag gick igenom de gamla tentorna så såg jag att jag antagligen hade kunnat bli godkänd på den senaste tentan, då det var svar från den första gången som hade blivit godkänt, men inte andra gången. Men jag håller hoppet uppe :)


Köket
Köket
Det här med att vara ledig är svårt. Mitt mål var att inte göra ett smack när man väl får vara ledig i fem dagar. Klarade mig stilla i soffan i typ fyra timmar, sen sprallade det i mina ben. Vi tog en runda i stan. Hämtade paket och handlade varsin vinbok på Åhlens. På kvällen fortsatte min rastlöshet så jag fick för mig att dammtorka vardagsrummet. Tog även ner julpyntet när jag ändå var igång. 

Sovrummet
Idag var det fortfarande sprall i benen, så vi tog oss en runda till Lyckeby. Efter att ha tagit ner ljusstakarna igår, så blev det väldigt mörkt i alla rum, så vi kände att vi behövde köpa lite lampor att ha i fönsterna. Första julen här i Karlskrona som det inte är snö vilket gör att det är väldigt mörkt. Vi hade tur och hittade lampor till alla rummen. Blev riktigt nöjd och det känns redan bättre med lite mer ljus i lägenheten :) I sovrummet blev det en lampa som står på tre ben. Så snygg! Vi ville ha en likadan fast i stor i vardagsrummet, men den var både dyr och otymplig att ha på bussen. I vardagsrummet blev det två lampor i koppar/roséguld. Mycket bra ersättare efter adventsljusstakarna. I köket blev det en lampa som påminner om en målarlampa tror jag det kallas. Det blev riktigt bra dock är den en aning stark, men jag tror inte det är någon fara nu när det ändå är kolsvart ute. På bilden ser det dock ut som en stor stjärna, men kameran återger lite fel. 

Sovrummet
När vi väl var i Lyckeby tog vi en runda inne på Maxi. Köpte tonfisk som de har slutat sälja här i stan. Det är ju galet gott alltså! Vi fick också avstämning eftersom vi har självscanner. Tur att vi inte handlade så mycket :)

Middagen bjöd på hemmagjord pasta, med sås och ryggbiff. Extra pris på ryggbiff eftersom det var kort datum. Sitter med matkoma just för tillfället. Ska försöka sitta still resten av kvällen. Kan ju se hur det går :) 

2 kommentarer:

  1. Hemmagjord pasta med hjälp av pastamaskin, kanske? ;)

    SvaraRadera
  2. Nej, har inte blivit att jag köpt någon ännu. Har fullt upp hela dagarna, men har spanat in lite modeller i alla fall! Så det fick bli med kavel, och det märks att det nog blir mycket bättre med maskin :)

    SvaraRadera