onsdag 12 februari 2014

Förlåt!

Känner att vi är lite lätt sämst på att uppdatera för tillfället. Fortfarande mycket rutiner som man ska få in i vardagen. I och med att vi är iväg vid olika tider så måste vi planera när vi ska äta och vem som ska laga maten. Jimmie är ju hjälptränare i ju-jutsu så han är iväg lite fler timmar i veckan än vad jag är. Förra tisdagen var det tvätt vid fyra. Jimmie satte igång en tvätt och stack sedan till träningen vid fem. Jag slutade fem och kom hem vid halv sex, så det var bara att hänga upp tvätten Jimmie hade startat för att sedan fortsätta tvätta klart tills han kom hem. Gick bättre än förväntat. 

I måndags var det full rulle igen. Jag var iväg hela dagen och kom hem vid halv sex. Jimmie hade precis varit ute och sprungit när jag kom hem och höll på med lite styrkeövningar här hemma. Jag drog på mig träningskläderna och körde lite övningar jag med. Sen var det snabbt att slänga i sig lite yoghurt och sen iväg till ju-jutsun. Efter träningen blev det en snabb vända till ICA för att handla mat. Hem och duscha, käka några mackor(middag) och samtidigt fixa lunchlådor! Jisses! Vi käkade "middag" klockan elva och gick och la oss när matlådorna vad färdiga vid halv tolv. Fy fan vad lång den dagen var!

Fin morgon för någon dag sedan :)
Jag är i princip iväg varje dag. Av någon anledning så "jagar" folk timmar i min grupp, så det känns lite slitsamt att det inte är så effektivt. Jimmies grupp har ju börjat komma igång nu varjfall. Innan kändes det som att de aldrig var iväg... Även om det är personer i Jimmies grupp som ska ha fler timmar i veckan än andra så kör de på att alla har lika många. Känns vettigt tycker jag, eftersom alla kan ta beslut. Borde köra så i min grupp också. När halva gruppen är på plats så blir det lätt att man sitter av tiden för att vänta tills de andra i gruppen kommer, oftast dagen efter. Hoppas att detta ordnar sig snart. Blir så trött av att klockan ringer klockan sex varje dag :( :(

På fredag är det alla-<3-dag och då har vi bestämt att göra god middag, så det får ni hålla utkik efter :) Tror det blir någon gemensam förrätt, sedan står Jimmie för varmrätten och jag för efterrätten :) Ska bli spännande. Har kollat på massa inspirationsvideos om hur man gör fina efterrätter. Det ser bra ut i huvudet varjefall, så man får hoppas det blir lika bra på tallriken. 

Godnatt! Snart ringer klockan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar