fredag 31 januari 2014

Pitapizza med vitlökssås

Äntligen är det fredag. Det har varit en riktigt lång vecka tycker jag. Mycket nytt och ovant och en massa tidiga mornar. Man är ju van vid att sköta sig själv med att gå upp när man vill (i princip) på morgonen och sen plugga hur man vill. Nu ska man ta hänsyn till nio andra i gruppen plus att man har en person som övervakar den tiden man rapporterar att man har suttit med projektet. Denna tid ska man ju helst uppfylla på en vecka.

Imorgon ska jag sova hela dagen, eller halva varjefall. Kommer säkert vakna klockan åtta och vara superpigg. Det är ju trots allt två timmars sovmorgon... Det är extra ju-jutsuträning imorgon vid elva som jag får se om jag orkar upp till. Hade ju varit roligt :)

Eftersom Jimmies grupp är lite latare än min grupp så hade det inte blivit att han har varit iväg lika länge som jag var idag. Det har varit så hela veckan i princip, så att han har fått ta hand om hushållssysslorna lite mer än mig eftersom han är hemma. Idag fick han fixa med handlingen som vi annars brukar hjälpas åt med eftersom det kan bli ganska tungt att bära. Tur att mannen min är stark :)

Middagen idag blev en nyttigare och lättare pizza. Enkel att göra var det också. Egentligen skulle det vara pitabröd till pitapizzan men det var slut, så vi köpte pizzatortillias. Såg precis ut som vanliga tortilliabröd bara att det stod pizza på förpackningen. Ovanpå brödet hade vi tomat, sparris, rödlök, grillad kyckling och mozarella. Till pizzan gjorde vi en supergod vitlökssås :) Alltså så gott!! Det var knäpptyst under denna måltid kan jag säga. Det gick inte att sluta äta :P Recept

Nu bär det snart av mot kvällens dejt, min kudde. Känner mig ganska trött idag. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar