onsdag 26 februari 2014

En födelsedag äldre

Överraskningstårta!
Ja i måndags var det min tur att bli ett år äldre. Det märktes knappt ;) Ganska skönt att vi inte behövde vara i skolan förrns vid tio, så att jag faktiskt fick sova en hel timma längre än vad jag brukar :P Fick min födelsedagspresent i sängen, dock var jag alldeles för trött på morgonen för att titta närmre på mitt paket. Jag fick en samling fotoböcker, då mitt "nyårslöfte" är att vara mer kreativ. Sitter alldeles för mycket vid dator och det beror mest på skolan. Har ju en systemkamera som jag inte har använt så mycket, men jag har fotat några fina bilder tidigare :) I och med fotoböckerna så försöker jag lära mig alla termer som just för tillfället är grekiska för mig. Har redan blivit lite klokare och fått många bra tips. Gillar att fota landskap, typ fina soluppgångar/nedgångar, dock visade det sig att för att ta bäst landskapsbilder måste man vara uppe med tuppen. Man skulle helst vara uppe en timma innan solen går upp och då går det att fota tills 30 minuter efter att solen har gått upp, och tvärtom på kvällen. Detta ska man göra för att få in tillräckligt (i brist på bättre ord) med ljus. Alltså sånt behagligt "morgonljus". Tror jag kommer satsa på kvällsfotografering ;) Morgonmänniska är jag inte.

Te i stora lass!
Idag var vi och fixade hem lite nytt te. Gott, gott. Favoriterna i svart som vi fick hem var, "mors lilla olle", "kärlekste" och "mambo jambo". Eftersom vi handlar te ganska ofta har vi ett stämpelkort som idag blev fullt, vilket innebär att man får valfritt te för 50kr. Idag valde vi det gröna kärleksteet för att se hur stor skillnad det är mellan det svarta och det gröna. Den totala mängden te slutade på 800g! Det lär räcka ett tag :)

Nike!
Häromdagen beställde jag hem ett par nya träningsskor. Tränar ju hemma så jag behöver inga skor till det. Dessa skorna är mer tänkta som vardagsskor eller ifall man går en längre runda. Alltså ett par bekväma skor att ha på sig när man står och går mycket :) I och med att det är löparskor så väger de knappt något. Märker nästan inte att man har dem på sig! Sen gillar jag färgen :) Fanns i riktigt sjukt ljust gult också, men de var så gula att det blev en vit fläck när man försökte fota dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar