torsdag 13 februari 2014

Inte ett, utan två!!! inlägg

Jepp, du läste rätt i rubriken. Idag blir det två inlägg på en dag. Det beror mest på att jag tyckte att det inlägg jag skrev passade bättre som två separata, samt att det blev lite lång annars. Så när du läst detta (och hjälpt mig att förverkliga min hemliga dröm! Läs hela så förstår du ska du se) kan du skrolla lite längre ner och läsa ett till! Detta är en stor förbättring om man ser på hur dåliga vi varit på att uppdatera i övrigt. 

Nu till den delen som fick bli ett eget inlägg. Som nämnt (för väldigt längesedan) så gick jag ner mig i löpningsträsket för snart ett år sedan. Detta gav mig en insikt. Om jag klipper och klistrar lite ur Springjonas (http://www.springjonas.se/) bloggbeskrivning får jag en bra beskrivning om insikten: "Jag drömmer om att springa långt. långt. Utan att sluta le". Dessvärre har ett löparknä hindrat mig nu ett bra tag. Men jag tror jag är genom Springjonas metod: stretch och omstart i löpträningen på väg tillbaka. 


Jag har sedan jag började för drygt ett år sedan haft en "hemlig" dröm. Jag läste någonstans idag när jag surfa runt om den att man måste deklarera sin dröm högt, tydligt och bestämt för att den ska kunna bli sann, och här är nog en bra plats att börja. En vacker dag ska jag genomföra ett maraton under 4:30:00.

3 kommentarer:

  1. Wow! Du har min fulla respekt! Och jag lovar att stå längs vägen med friskt, kallt vatten till dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, jag som trodde du skulle springa framför och hålla uppe tempot! ;)

      Radera
    2. Jag har än så länge en större bedrift än du: Springtime ;) Men jag tror dessvärre inte att jag är en bra farthållare numera... Tänk Gibraltarklippan :)

      Radera