torsdag 13 februari 2014

En överraskning!

Här kommer det en överraskning! Det kommer två inlägg två dagar efter varandra! Jag tror inte det har hänt på ett bra tag. Vi får försöka få lite kontinuitet på detta nu. Fast det är inte egentligen det som är själva överraskningen. Som Frida påpekade i det förra inlägget så är det alla hjärtans dag imorgon. För min del är alla hjärtans dag (och alla andra dagar, inklusive födelsedagar) överreklamerat. Det ska inte behövas någon speciell dag för att man ska visa uppskattning för någon, det ska man göra så ofta det finns möjlighet!

Men en sak som är bra med alla dessa dagarna är att man kan ta sig tid till att göra saker som man annars har tänkt att göra men som aldrig blir av. T.ex. önskar nog många när de går där i sina vardagsliv att man ska köpa något lite dyrare och lite godare till middag för ovanlighetens skull eller vad som helst! Själv har jag brist på fantasi för tillfället på vad man kan tänkas vilja göra men som aldrig blir av, så ni får hitta på fler exempel själva.

Jag har själv kommit på en sak som jag önskar att vi skulle göra oftare, men vad det är tänker jag inte säga! För då kommer jag förstöra den riktiga överraskningen! Om Frida hinner läsa detta innan gör inte speciellt mycket, för jag vet inte om hon kan lista ut det, för jag har aldrig sagt det till henne. Nu ska ni inte tro att vi ska flyga till Las Vegas och gifta oss eller något. Nej, detta är en sak som sätter lite piff på vardagslivet helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar