onsdag 5 mars 2014

Familj på fyra bokstäver = kaos!

I helgen var min föräldrar, syster och mormor här, dels för att fira mig och dels för att fira min kusins barns namngivning. Fick även veta att värdparet i smyg hade gift sig dagen innan. Så roligt! :D Trevligt hade vi och en aning trött när vi kom hem. Hade sett fram emot trevlig restaurangmat som man annars inte äter, men det var ingen som orkade gå ut och äta. Istället så hämtade ena hälften sushi och den andra hälften köpte lite plock på ICA. 

Familjen valde för en gångs skull att sova hemma hos oss. Jimmie hade bakat supergott surdegsbröd som gick åt som smör i solsken. Problemet med min familj är att alla är så högljudda och pratar i munnen på varandra hela tiden. Sen är dom snäll och frågar om de ska hjälpa till med något, men även om man säger nej trettielva gånger, så går det inte riktigt in :( Vi hade trevligt i alla fall :) Det var ett trött värdpar på söndag eftermiddag att vi nästan somnade på soffan. 

I helgen bjöd vi även på minisemlor gjoda på små petti chouxer. Det blev precis lagom att äta två var :)

Idag kom min efterlängtade julklapp. En råsaftscentrifug! Blev lite chockad när Jimmie kom hem med lådan för den var en aning större än vad vi trodde :P Var och köpte lite frukt innan som vi tyckte var lämpliga att göra juice på. Det blev mango-,apelsin- och jordgubbsjuice! Alltså det finns inga ord så gott det var! :D Den kommer bli flitigt använd :D


Imorgon blir det projektredovisning i skolan och sen blir det till att plugga lite matte. Har tenta om två veckor nämligen. Förhoppningsvis hinner vi även en runda på stan. Ska fixa lite inför hemresan till helgen, för på fredag eftermiddag åker vi mot Helsingborg. Min andra kusin ska ha förlovningsfest på lördag. Ska bli roligt. Hoppas att det inte blir för stressigt med tåg hit och dit bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar