onsdag 1 augusti 2012

"Jag kollar os-simning live"

Jimmie är känd vid det här laget med att han talar i sömnen eller håller på med andra konstigheter. I natt var det dags igen. Jag petade på honom och frågade vad han höll på med, eftersom han rörde på sig och verkade orolig. Han svarade "jag kollar på os-simningen, live". Jag var lite halvt irriterad eftersom jag förstod att han inte var vaken när han gav mig svaret och sa bara, "ja, men klart att du gör det mitt i natten...". Som vanligt minns Jimmie inte detta, men det är ju roligt att få berätta om hans konstigheter för honom på morgonen.

Häromdagen var vi hemma i Karlskrona över helgen, för att se ifall lägenheten stod kvar :) Satt även och surfade rundor när jag hittade en hemsida där man kan göra egna "skins" till sin telefon. Tyvärr kunde man inte göra till min telefon, men man kunde till Jimmie. Han satte sig direkt och började pyssla med sitt nya skin, eftersom han fick en rolig idé ganska snabbt. Eftersom vi dessutom är studenter fick man 20% rabatt :) Idag anlände äntligen detta skin till honom, han blev som ett litet barn på julafton :)

Os har pågått nu i några dagar. Igår var världens åskoväder som slog ut boxen (helt död, startar inte ens) plus att åskan även slog ut tv-antennen. Vi har försökt gå runt alla problem men då dyker nästa problem upp :( Igår när boxen slutade fungera provade vi med att bara ha antennen i tvn. Funkade inte. Vi provade med att sätta i kortet i tvn. Funkade inte. Som tur är har svt sändningar på nätet! Flera stycken dessutom. Nästa problem är att få nätet att fungerar när det är som mest intressanta program på tvn! Nätet har med andra ord inte varit det mest pålitliga denna dag. Igår fungerade det perfekt, men nu buffras det hela tiden... Plus att dator inte vill ge helskärm. Börjar undra om det är något skämt...

3 kommentarer: