tisdag 21 augusti 2012

"Hjälp, skutan tar in vatten"

Dagen har bjudit på plugg och lite sol. Tanken imorse var att vi skulle gå ut på Stakholmen och käka frukost, hembakade bagles. Givetvis var det mulet, när vi för en gångs skull var sugna på att äta frukost i solen. Istället blev det frukost framför TV:n för att göra det lite "exotiskt". Brukar sitta i köket annars och käka frukost. Efter vår goda frukost blev det lite plugg igen. Gäller att ligga i nu till tentorna. Vi vill verkligen fixa dem! 

Efter att ha suttit ett tag gav vi oss ut för att käka lite mellanmål på Stakholmen. Gick förbi en båt som hade tagit in lite vatten om man säger så. Taket var det enda som syntes i princip. Såg faktiskt ganska roligt ut. Ute på Stakholmen satt vi och käkade vårat mellanmål, omringade av en jäkla massa sparvar och några kajor. Inte okej alltså. Hade inte ens tagit fram mackorna förens de satt och pep vid våra fötter. Vi fick varje fall ha maten ifred. Jimmie käkade en bit vattenmelon och slängde skalet till fåglarna. Då fick vi lite ro i alla fall :) Vi satt i solen lite mer än en timma innan viden erövrade över oss. Det blåste åt helt fel håll idag. Vi tog en promenad bort mot sparre, och satte oss vid vattnet. Där var det i princip vindstilla. Skönt.

Väl hemma såg jag att jag att jag hade två missade samtal från ett 08-nummer, som även ringde mig förra veckan. Första gången de ringde tänkte jag inte svara först, men så tänkte jag att de kanske slutar ringa om jag säger att jag inte är intresserad av vad det nu var dom skulle vilja erbjuda mig. När jag väl svarade var det givetvis ingen som sa något. Jag blir jävligt irriterad på folk som bara ringer och inte vill något. Då kan de lika gärna ge fan i att ringa. Jag har inte bett någon att ringa mig! Vill jag ha något, då går jag till en affär eller tar reda på vart det går att köpa någonstans. I alla fall, jag la in detta nummer som "SVARA INTE" och sedan blockerade jag numret. (man måste lägga till det för att kunna blockera det). Idag så fick jag meddelande om att dem hade försökt nå mig, men eftersom jag har blockerat numret så kan dom inte få tag på mig *nöjd Frida* :)

1 kommentar:

  1. Oönskade telefonnummer finns inlagt som Skit, Skiit, Skiiit och Skiiiit ;) Att jag kan blocka dem var däremot en nyhet. Tack!

    SvaraRadera