onsdag 15 augusti 2012

Home sweet home

Äntligen är vi hemma i Karlskrona igen! Vi har saknat våra sängar och våra saker, men det har varit trevligt att hälsa på familjen också :) Ganska skönt att klara sig själv, eftersom man är van vi det nu för tiden.

Resan hemåt började halv nio ifrån Ödåkra station. Nere i Lund käkade vi frukost på Espresso House medan vi väntande på tåget. Mumsigt värre ;) Annars gick resan bra, men det kändes emellanåt som att tiden stod stilla. Lite udda händelse som hände på bussen från Karlshamn till Karlskrona. Ett äldre par, som verkade ha det ganska bra ställt, dem var ganska uppklädda (dom kanske var bortbjudna vad vet jag). I alla fall, helt random tar kvinnan upp en nagelsax och börjar klippa sina naglar på bussen och så lät hon det bara ligga kvar på sätet i princip... Tyckte faktiskt det var ganska äckligt. Tänk på personen efter henne... 

Lägenheten stod kvar som tur var! En tavla i sovrummet hade trillat i golvet så att ramen hade gått i sönder. Tråkigt :( Jimmie har försökt laga den, men den är lite sne och böjd fortfarande. Sen skulle vi packa upp alla saker som vi hade med oss. När vi springer runt, så av en slump kommer jag åt mina värmepuffsskor som jag fick av Jimmie när jag fyllde år, och där bodde det några otrevliga kryp, så skorna och krypen åkte ut direkt! Tråkigt bara att jag inte hunnit använda skorna så mycket plus att jag fick dom i födelsedagspresent. 

Efter att vi hade packat upp allt gick vi ut i det fina vädret, bort till glassiären och åt glass. Mums. Vi gick även en runda och rekade efter platser där vi ska kunna gömma lite burkar (geocahing). Vi funderar nämligen på att göra en egen runda här i Karlskorna. Fick idén när vi var hemma, där de hade en liknande. Det går ut på att vi ska fota lite olika saker, som folk sedan ska få gissa vad det är för något. Där ska sedan finnas en QR-kod som ska leda till slutgömman. Riktigt roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar