torsdag 30 augusti 2012

Flitiga myror

Idag har det flyttat in två flitiga myror hos oss. Eller ska man säga att det har tittat fram två flitiga myror :) Vi har städat, mer än vanligt om man kan säga så. Låter som att vi städar slarvigt annars. Om man säger såhär, vi brukar inte tvätta fönsterna eller putsa i alla små hörn. Det tog någon timma och städa. Vi käkade lite lunch och sen på nästa projekt. Tvätta. Yeah. Blir ganska mycket tvätt på två veckor! Så från fyra till nio blev det några tvättar. Sen blev det en hel del att vika. Evighetsarbete. Hänga upp strumpor i torkskåpet är också ett evighetsarbete... 

Mellan någon tvätt blev det middag. Förra veckan delade de ut "billiga veckan" recept på ICA. Satt och bläddrade igenom den och hittade en asiatisk wok. Riktigt gott blev det. Tog 20-25 minuter att göra, inklusive att koka riset. Lätt en måltid vi kommer att göra fler gånger :)

Imorn har jag min sista tenta innan skolan börjar igen. Har lite dåligt samvete eftersom jag knappt har pluggat, men samtidigt har jag inte känt att jag behövt. Mycket skum känsla, eftersom jag började plugga på denna tenta förra torsdagen... Men jag hoppas verkligen att det går bra denna gången :) 

1 kommentar:

  1. Håller alla tummar jag har! Lycka till!

    SvaraRadera