måndag 4 maj 2015

Välkommen oktober.... förlåt jag mena maj

Vädret idag
Ja man kan undra vad det är för skumt väder vi har. De snackar om global uppvärmning. Börjar känna som ett påhitt. Hade ingen snö i vintras och jag gick utan mössa och hade mina löparskor hela "vintern". Alla som känner frusna-Frida, vet att det låter galet att jag kan gå en hel vinter utan mössa och vinterskor. Måste dock sett lite roligt ut med vinterjacka och löparskor :) 

Det är mycket som jobbar mot oss för tillfället, speciellt skolan. Orkar inte ta upp det just nu, för det gör mig upprörd, plus att inlägget kommer bli så låååångt. Vi är arga och upprörda. Inte nog med det, så är det massa annat som inte gör det bättre, eller så det vi som "fokuserar" på det dåliga för att inget går som vi vill :( Det regnar så fort vi går utanför dörren. Pulsbandet (för oss båda) dog och registrerade inte våra träningar. Ett program från min dator har spårlöst försvunnit från datorn, vilket gjorde det lite svårt att visa mitt träningspass. Min dator har gått sönder, dvs det funkar när den vill. Får upp en ledsen gubbe ca 3 gånger om dagen. Lite svårt att se ljuset i vardagen för tillfället och hoppas på någon typ av semester någon gång i slutet av året, eller början av nästa år. Känner att jag behöver vila och gå ner i varv för att bli "normal" igen. 


Ledsen dator :(
Har beställt en ny dator som jag hoppas jag får imorgon eller på onsdag. Jobbigt när man inte känner ett behov av att köpa en dator, plus att jag vet inte vilken "nivå" man ska lägga sig på. Innan har man haft en behov av en dator som fixar att koda, ha igång tusen saker samtidigt och fortfarande faktiskt fungera :) Det blev något mittemellan denna gången. Det mest krävande jag kommer att göra är nog kolla film, men även koda lite då och då, men antagligen inte lika parallellt som tidigare. Får hoppas att den blir som jag har tänkt :)

2 kommentarer:

  1. Efter regn kommer solsken. Snart vänder allt negativt och det blir bara positivt!

    SvaraRadera