söndag 1 juni 2014

Dåliga ursäkter, grillat och träning

Våra dåliga ursäkter fortsätter. Mycket att göra. De senaste två veckorna har bestått av att avsluta projekt, ha demo för kund, slutpresentation för kursen och tre rapporter som ska skrivas. Det blev inte heller bättre när Watch Dogs (ett tv-spel till vårt xbox360) släpptes i tisdags. Köpte det i augusti, då de hade kampanj på det, men sen sköts releasedatumet upp :(  I alla fall, spelet har hållit mig sysselsatt. Jimmie har fått kolla på för en gångs skull :)

Utsikt från promenaden
Förra helgen var vi bjudna till min kusin på grillning. Så gott när man inte själv har samma möjlighet till att grilla. Dagen efter kom John förbi och vi käkade rabarberpaj och kollade på film halva natten :)

Idag kollade vi lite på Stockholmmaraton och blev lite halvt inspirerade. Vet inte varför jag inte har kommit på idén med att sprintträna tidigare. Jag är ju inte så mycket för att springa långt, men korta sprintsträckor är riktigt roligt. Vi tog därför våra cyklar bort mot skolan. Sedan gick vi till studentviken där det ligger en idrottsplats där man kan springa. Först tog vi en promenad i skogen på 2km. Kan ha varit den absolut skummaste bana jag har gått. Upp, ner, upp, ner, hit, dit, hit, dit. Helt omöjligt att få en bra tid på den banan skulle jag gissa på. Väl tillbaka på idrottsplatsen körde jag lite sprintintervaller och Jimmie sprang några varv. Det gick bra för att aldrig ha tränat sprintintervaller tidigare. Dock blev jag duktigt besviken när jag insåg att min pulsmätare inte hade registrerat min träning. :( Den enda informationen jag faktiskt var intresserad av.

Till middag blev det faktiskt grillat. Första gången vi grillar på vår "innergård". Det finns ingen innergård, därav att det är svårt att grilla här. Mätta, trötta och belåtna har vi kollat på film och är snart på väg mot drömmarnas land. Imorgon blir det sista finslipet på rapporterna som ska in och redovisningen på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar