fredag 21 mars 2014

Surdeg och kvantdatorn

Jimmie har blivit lite lätt frälst i att baka bröd. De senaste helgerna har det blivit surdeg och varje gång överträffar han sig själv :) Jag som annars inte är så jätteförtjust i bröd har blivit helt frälst i detta surdegsbröd han gör :) Ätit fyra skivor idag, jag som aldrig äter bröd annars.

Idag har jag inte varit iväg i skolan, utan varit hemma. Suttit och skrivit på vår säkerhetsrapport. Funderar på om man kanske skulle valt kvantfysik istället ;) Nä skämt å sido. Dock är det faktiskt mer intressant när man börjar bli mer insatt och det verkar inte så jättesvårt. Ska inte ta vatten över huvudet för jag har precis börjar skriva på rapporten, men det är för tillfället mer intressant än vad jag trodde från början. 

Igår började jag måla på min lilla tavla som jag slutförde idag. Ett jäkla pill med all tejp som skulle på.... Bad Jimmie köpa två nya canvas som ska bli något annat kul :) Blev nöjd med slutresultatet och tavlan hänger nu uppe på väggen bredvid köket :)

Till middag idag blev det hembakad pizza. Jimmie blir glad så länge han får baka, fast det ska vara bröd inte kakor. Alltså denna pizza degen var underbar. Aldrig ätit så krispig botten och fettet lyckades vi undvika. Detta gjorde att pizzan inte var så mäktigt, vilket var ganska skönt med tanke på hur mätt man annars brukar bli av pizza. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar