onsdag 26 mars 2014

Känner mig stark

Efter löpturen
Idag har jag gjort något som jag inte har gjort på två år. Jag har varit ute och sprungit. Är fortfarande förvånad och ganska nöjd med tanke på resultatet. Tränar aldrig kondition mer än att cykla fram och tillbaka till skolan. Det blev en väldigt kort runda med tanke på att jag hade gjort lite övningar precis innan och att jag inte är någon långdistanslöpare. Man vill ju inte heller gå ur för hårt första gången. Sprang en runda på 2 km på 10:50 så jag är riktigt nöjd för att vara så otränad när det kommer till kondition. Hade varit kul att lägga till en löptur då och då för att hålla konditionen uppe :) Jimmie är mer löpare än vad jag är och han har börjat springa igen efter problemen med knäna. Han ökar successivt distansen och idag blev det 4 km på ca 17 minuter.   

Middag
Efter träningen väntade en skön dusch och god middag. Körde på biff med lök och istället för potatis provade vi byta ut den mot kokta morötter och broccoli. Inte helt fel alltså :) Nu är vi båda väldigt trötta och tänkte dra oss mot sängen. God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar