tisdag 21 januari 2014

21 januari

Idag är det den 21 januari. Det är en dag som är alla de andra lika med ett undantag, jag fyller år! Sista gången jag brydde mig speciellt var nog när jag fyllde 18 eller 20. Så idag är det mest en helt vanlig dag, bara att folk ringer eller hör av sig på Facebook och påpekar att det är 23 år sedan man såg dagens ljus för första gången. 

För att fira lite extra har Frida köpt strumpor och David Beckham kallingar. Hon har även fixat en supermiddag dagen till ära! Måltiden öppnades med en rödbetscarpaccio med mozzarella, ruccolasallad, och pinjenötter. För er som tvekar på att det var en superkombo så säger jag: "Gör det, och inse att ni har fel, fel, fel!". För det var verkligen jättegott!

Nästa del bestod av timjan och vitlökskyckling med klyftpotatis, svampsås och morötter! Denna del dog man lite inombords av. I svampsåsen hade hon färska champinjoner och konserverade kantareller.


Avslutningsvis blev det en frusen glasstårta bestående av marängbottnar, egen glass (typ parfait) med krossad daim! 

Jag kommer inte somna hungrig ikväll i alla fall! 

1 kommentar:

  1. Vilken meny! Här var det vanlig vardagsmat: ingen förrätt, biffstroganoff och ingen efterrätt :) Grattis igen min fine son <3

    SvaraRadera