lördag 18 januari 2014

Snö!!

Så kom äntligen snön till Karlskrona! Jimmie hoppade och studsade av glädje igår morse :P Även om det är en plusgrad så är det väldigt mycket kallare med snö än utan snö fast med samma temperatur.

Om man bara kunde säga "skönt med helg". Vi har tenta imorgon, så helg blir det inte. Söndagsmorgon måste vara den bästa dagen att sätta en tenta på... Eftersom vi har förlorat mycket tid när vi var sjuka, plus att vi la undan böckerna under julen så har det får bli att plugga ganska mycket denna vecka. Det är en del information som ska bankas in i skallen. Går förhoppningsvis bra :)

Skrev ju en tenta för en och en halv vecka sen när jag halvt missbrukade Alvedon för feber och ont i kroppen, bara för att kunna ta mig till skolan och skriva tenta :( Något jag hoppas jag inte får uppleva fler gånger! Skit vad det var jobbigt :( Fick tillbaka svaret idag och jag är numera godkänd i denna kurs!! :D Så jävla glad, kom nästan en liten glädjetår! Denna tenta motsvarar 7,5hp, alltså en hel kurs. Jävligt skönt att bli av med den :D

Idag är Jimmie på Wachtmeister galleria och har Ju jutsu-uppvisning. Var förbi en stund och kollade och gick sedan till HM som hade 10% klubbrabatt idag :) Hade också kunnat vara med på uppvisningen, men kände inte att jag vågade riktigt. Använt min nya dräkt en gång plus att min "försvarsbank" inte är så stor än. På HM hittade jag ett par träningsshorts som jag inte förväntade mig att hitta där. Letat som en galning emellanåt, men nu har jag ett par som passar finfint :)

Igår gjorde jag lakritsmaränger för första gången. Inget svårt egentligen, men tjo vad gott. Hade lite vanliga maränger kvar från förra veckan som jag inte trodde skulle räcka till en marängsviss, plus att vi hade en vita i kylen. Alltså dessa lakritsmaränger var så goda att dom svåra att sluta äta! 

Ikväll blir det sushi till middag. Bland det godaste som finns. Kan vara för att det inte blir lika bra när man försöker sig på det själv. Känner att jag förtjänar lite sushi idag, med tanke på tentan imorn och det fina resultatet på min diskret tenta. 

2 kommentarer:

  1. Wow! Grattis!! Då hade jag rätt i att det ibland är upp-och-nervända-världen, Skickar en stoor grattiskram!!

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Svårt att fatta att jag klarade den! Är superglad :D

    SvaraRadera