tisdag 7 januari 2014

Hoststugan

Säng-mode
Nu är vi tillbaka i Karlskrona. Vi åkte upp på söndag förmiddag för att ha en dag tillgodo i och med att det var tenta för min del idag. Men oj så fel saker kan gå. Hela julhelgen har de i familjen varit sjuka. En förkylning som har vandrat mellan alla mer eller mindre. Var helt övertygad om att jag skulle klara mig eftersom jag hade gått i ett hus i 2,5 veckor med förkylda människor utan att bli sjuk. Hann knappt sätta mig på tåget förens jag kände att hela kroppen gjorde ont och att jag hade frossa och huvudvärk :( I två och en halv timma satt vi med fyra spralliga och högljudda 10-åriga pojkar. Inte så underhållande för huvudet :( 

Väl hemma i lägenheten tog jag en alvedon och Jimmie tvingade mig att vara sängliggandes resten av dagen. Jimmie gick och handlade och fixade mat. Han är bara bäst <3333

Min superduper pluggar dag, alltså igår, blev ju inte som den var tänkt. Satt i pyjamas hela dagen och pluggade några timmar, mer orkade jag inte. Har säkert haft jättehög feber, men har ingen termometer. Jag fryser ju mycket vanligtvis, men nu har jag svettats som om jag har sprungit en mil om inte mer. Helt sjukt. Låter kanske hemskt, men jag förstår hur knarkare känner sig. Jag vill inte ta värktabletter om jag verkligen inte behöver, men när en värktablett har gått över har jag bara sett tabletten dansa framför ögonen :( 


Cluedo
Idag var det dags för tenta. Roligare har jag ju haft. Har inte sovit många timmar i natt. Vaknade vid fyra och bara längtade tills att klockan blev 6,45, sjukaste jag varit med om. Imorse var jag tveksam ett tag ifall jag skulle gå iväg till tentan eller inte, men med tanke på den tiden som pluggandet har tagit från julledigheten så kändes det bara dumt att inte gå. En alvedon senare och massa tjocka kläder tog jag bussen till skolan. Satt och skrev i fyra timmar tills jag åkte hem. Söta, fina Jimmie hade fixat med plättar i det nya plättjärnet. Mums, mums!

Dog lite lätt när vi kom till Karlskrona i söndags eftersom allt var stängt och vi bara hade fem brusalvedon kvar. Blev till att lära sig att svälja panodil, men för säkerhetsskull gick vi och handlade nya brusalvedon och strepcils idag. 

Stackars Jimmie. Han var sjuk under julhelgen men kan ha smittat honom nu. :( Trodde detta var samma som han hade. I och med att jag vridit mig mycket och hostat en del inatt så slutade det med att söta Jimmie fick sova nån timme på soffan. Stackare :(

Nu ska jag lägga mig ner på soffan och vila lite medan jag väntar på att Jimmie fixar med maten :)

2 kommentarer:

  1. Krya på dig Frida! Skulle inte förvåna mig om tentan gick galant. Det brukar ju vara "upp och nedvända världen" emellanåt. Håller mina tummar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Håller också mina tummar på att tentan gick bra :)

    SvaraRadera