måndag 5 september 2011

Regn

Blött!
Idag har det regnat, mist sagt! Sjukaste jag varit med om, varjefall när jag har varit tvungen att cykla hem. I somras var jag visserligen med om något sjukt monsunregn tror jag det var och det var sjukare än vad det var i dag... I alla fall, det började med att det duggade lite lätt när vi skulle cykla hem från skolan. Sen blev det bara mer och mer... När vi inte ens har kommit halvvägs så bara börjar det spöregna! Tänkte föreslå att vi skulle le cyklarna en bit tills det värsta regnet var över, så vi inte skulle bli jätteblöta, men den idéen hann regna bort ganska fort! Tog tre sekunder och vi var helt dyngsura! Jag hade mina easytone skor, som är på ovansidan har typ lufthål, så det regnade in i mina skor. Jag hade varjefall turen att jag tänkte på att ta med mig en regnjacka(som visserligen inte "funkar") imorse. Jimmie hade oturen att bara ha en tjocktröja på sig. Tror han var torrare än mig dock.... Illa, med tanke på att jag har köpt regnjackan på ett vettigt ställe...



Tänkte på det med mina easytone skor. Det är ju joggingskor typ, med typ små kullar under som gör att det ska bli jobbigare att gå, som ska träna benen och rumpan, så säger reklamen varje fall. Jag vet att när jag skulle köpa skorna i april så satt jag och läste på nätet om skorna, men det verkade som att det inte var bevisat att de verkligen tränade bena och rumpan. Jag vet faktiskt inte om jag har fått mer tränad rumpa eller ben, men jag har fått en riktigt bra balans. Visserligen var den ganska bra innan, från tennisen, men jag tycker allt att det den har blivit bättre. Det är ju svårt att gå i skorna, eller i början var det. Minns att det kändes lite som att man gick i högklackat, första gången jag hade dem på mig. Man anpassar sig fort dock, och det känns tungt att gå i dom, vilket det ska göra. Det är lite som att gå i sand. Stegen bli liksom kortare. Så även om det inte är bevisat att man får mer tränad rumpa eller ben, så får man sjukt bra balas. Tror man blir mer tränad, bara att man inte märker det på samma sätt eftersom man går dagligen. Just nu finns det inga andra skor i min värld! Riktigt bekväma skor :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar