onsdag 14 september 2011

Blåshålet Karlskrona

Karlskrona aka blåshålet, är känt för att det alltid blåser här och det gör det verkligen alltid också. Alltid åt fel håll. Duktigt jobbigt när man vill vara duktig och cykla till skolan. De senaste två dagarna har det blåst som vanligt+STORM! Damn! Sjukaste jag har varit med om... Tänk er en blåsig dag, inte för blåsigt, men ändå lite kraft i vinden. Så är det alltid här. Sen nu som dessa dagarna så har det dessutom varit storm. Tänk er då denna blåsiga dag + nästan klass varning 1, vilket ska motsvara mer än 21 m/s i vindstyrka! Det vill säga 75 km/h! Tror det har legat runt 14-18 m/s dessa dagarna alltså mellan 50-60 km/h. Försök att cykla emot den vinden utan att cykeln stannar. Jisses!

En annan spännande sak jag har tänkt på var ett brev från skatteverket som jag fick hem idag... Dom har dragit av skatt för mina fonder som jag har. Tycker det räcker med att fonderna har sjunkit en hel del den senaste tiden... Det fula som jag inte får att gå ihop är att jag inte har några skulder till skatteverket, då skulden ligger under 100 kr. Dessutom ligger min så kallade skuld med ränta. Men om dom nu drar skatt från mina sparade pengar, hur fan ska det kunna bli en skuld av det till slut. Antagligen blir det väl skuld först när man börjar jobba eller något. Dock är logiken inte på topp... Tycker det är sjukt att man ska få kunna spara pengar i detta landet utan att dom ska dra skatt på skiten. Det är mina sparade pengar, låt dom vara! Detta landet kan fan dra skatt på allt! Var är Sverige egentligen påväg? Hoppas dom är tacksamma för mina sparpengar :( *morr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar