fredag 9 september 2011

Dålig uppdatering!

Bakade i tisdags :) Gott!
Ni får ursäkta den dåliga uppdateringen, men det är såhär att min dator har slutat att fungera, så det har varit lite svårt att kunna skriva inlägg. Just nu delar jag och Jimmie på hans dator och tiden som jag har suttit här tidigare dagar har gått till att leta reda på en ny dator. Som tur var hade jag redan letat reda på en dator eftersom jag hade tänkt att köpa en ny som jag skulle kunna ha som privat dator, och den gamle skulle jag ha som skoldator. Skolan vill ju att man ska ladda ner en massa program. Jag är inte så sugen på att skräpa ner en ny dator med massa skitprogram som jag inte vill ha och som bara ligger där och tar plats.... Tyvärr blir det ju så ändå :( Min dator startar nämligen inte längre :( Lyckades varjefall rädda mina filer. Har duktiga och mycket snälla datorkunniga kompisar som hjälpte mig :D

Idag har det blivit lite pluggande, lite städande, lite träning och lite handlade.  Var någon lustig gubbe som stod bredvid mig när jag skulle packa ner varorna som undrade vad min röda schweppes läsk var... Jag bara det är läsk... Han bara, men den är röd, och vad är tropical (konstigt engelsk utal) Jag bara vet inte, men det är gott :) Han bara det är säkert gift. Var inte säker på om han skämtade eller var allvarlig. Sen kom Jimmie, så säger han till honom, jasså det är säkert du som har lurat henne till att dricka det... Jag bara nä.. (fast det är det) men vi tog bara våra saker snabbt och gick. Riktigt lustig snubbe...

I kväll slog vi på stort! Käkade tre-rätters. Först brushetta till förrätt. En brödskiva som värmdes i ungen, sen var det tomater, roccula och mozarella blandat som vi la ovanpå. Varmrätten bestod av fläskfilé och klyftpotatis och till efterrätt åt vi persikohalvor med grädde. Mums! I morgon är det sittning, då blir det tre-rätters igen. Gott. Jimmie ska gå i kostym och jag i klänning. Hoppas inte att jag fryser ihjäl bara... Det är finsittning, så vill man vara fin får man lida pin som det så fint heter ;)

1 kommentar: