fredag 13 februari 2015

Pasta och tidig födelsedagspresent

Idag blev det pasta för hela slanten. Jimmie har tjatat om att göra pasta och att vi skulle köpa en pastamaskin, så idag gick Jimmie och köpte en pastamaskin på Cervera. Billig och bra :) Pastan blev superbra och riktigt god. Aningen tunnare än vad den har varit tidigare gånger vi har försökt oss på att göra egen pasta. Till pastan blev det svampsås med strimlad ryggbiff. En riktigt pangmiddag en fredagskväll helt enkelt :)

Har ju börjat få upp intresset för fotografering igen. Känner att vissa saker behöver ligga och typ gro in sin kunskap eller vad man ska säga. Kunskapen behöver mogna liksom. I alla fall, snart så fyller jag år och jag har funderat länge på att köpa ett objektiv. Tagit lite tid att komma fram till vilket typ av objektiv jag vill skaffa. Tills häromdagen. Har fastnat på en fotoblogg som jag tror jag nämnt tidigare. Hon använder sitt 
30mm objektiv ganska mycket och hon får så fina bilder. Hittade ett 35mm objektiv som jag blev sugen på att köpa och jag kunde inte hålla mig, så jag tryckte på köp :) Det får bli en tidig födelsedagspresent till mig själv :) Det är ju bara två veckor dit. Ska bli så kul att få prova det. Än så länge är jag nöjd med det lilla jag har provat :D

Examensarbetet tuffar på dock i en långsam takt. Väntar på att få tillgång till en dator och lite mer information. På måndag ska vi presentera oss själva, berätta vad vi ska göra och vad vi vill få ut av examensarbete, för våningen vi sitter på.

Förra helgen körde jag en teknikfri helg vilket innebär att jag fick hitta på något annat än att hänga vid datorn. Det blev en kreativ helg med en massa målande. Blev ganska nöjd. Det blev en elefant, en döskalle och ett evighetstecken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar