tisdag 17 februari 2015

Semla!

Idag är det dags att äta semla, eller jag fastlagsbulle. Mormor hade blivit arg på mig om jag hade hört mig säga semla :P Det blev faktiskt två semlor utan att det egentligen var tänkt så. Vi brukar undvika att äta annat (läs onyttigt) än mat på vardagarna så vi bestämde för ett tag sedan att vi idag skulle gå till ett konditori för att köpa riktiga semlor. I affären säljer de bara semlor med aprikoskärnor. Va fan är det liksom? I alla fall, vi blev bjuda på jobbet idag för att ett konsultföretag bjöd hela våningen på semlor. Lyckan som uppstod. Tyvärr var kom de nog inte från ett konditori och vi hade som sagt redan bestämt oss för att köpa "riktiga". Efter jobbet gick vi till café tre G som vi aldrig har varit på någon gång vi bott här, men vi lär gå dit fler gånger. Supergoda semlor och de verkade ha väldigt trevlig mat och fika där :) 

Nu ska jag snart dra mig mot sängen. Tisdagströttheten gjorde det svårt för mig att gå upp i morse. Sen var det tvätt ovan på det. Imorgon ska jag glo in i väggen lite till, ifall jag inte har fått min dator. Hoppas jag får den imorgon för det börjar bli ganska drygt att vänta. 

Blir nog en liten rit-stund innan jag lägger mig :) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar