måndag 16 februari 2015

Yoga och bio

Ett av de nyårsmål vi har är att utöva Yoga någon gång i veckan. I och med att Jimmie har två vilodagar brukar det bli då. Jag tränar inte fem dagar i veckan så hitintills har det blivit lite mer Yoga för mig. Kan rekommendera det stark, speciellt om man känner att man är ovig och inte känner för att träna speciellt tunga fysiska styrkepass. Yoga i sig, beroende på vilket typ av pass man kör, kan vara tungt, men fortfarande inte lika pulskrävande som ett styrkepass. Inte som jag har märk hitintills. 

Fotorunda med nya objektivet :)
När vi började med Yoga för snart en månad sen så stod det på olika hemsidor att man blir vig och kan få väldigt tonad kropp/muskler. (man blir stark utan att egentligen tänka på det) Trodde inte en chans på att jag skulle bli vig... Idag skulle jag bara på skoj visa en övning för Jimmie och jäklar var vig jag har blivit. Fattar inte det själv riktigt. Klarar av att stå med raka ben och nå golvet med händerna. När jag började var det säkert 2 dm kvar ner till golvet. Jag är sjukt impad av effekterna av Yoga! Om någon är sugen så brukar vi köra Energy Boost eller Relaxation. Båda passen är 20 minuter vilket är en lagom längd tycker jag :)

Idag hade vi en mycket kort presentation av vårt examensarbete för den våningen vi sitter på. Så nu vet alla vilka vi är och vad vi gör. Har fortfarande inte fått någon dator, men den kommer förhoppningsvis denna veckan. Jimmie har lite mer info samt den data vi ska jobba med :) Imorgon ska vi ha möte på skolan med vår handledare. Ska bli intressant och se vad han har att säga. 

Igår var vi på bio igen :) Denna gången blev det 50 shades of Grey, då många pratat bra om både boken och filmen. What´s the fuss about, var min första tanke. Inget speciellt alls tyckte varken jag eller Jimmie. Och att det skulle vara mycket naket vet jag inte heller om jag tyckte. Känner mig hemskt pryd annars och trodde jag skulle vara hemskt obekväm med att se denna filmen överhuvudtaget, men nä. Som de skrev på Helsingborgs Dagblads hemsida, "inget ridspö i världen verkar kunna piska igång kemin mellan de två". Se den eller se den inte, har lite svårt att avgöra om man ska rekommendera filmen. Kändes som att något saknades tyvärr :( Det som var mest pinsamt var väl de vuxna kvinnorna som satt bakom oss och som satt och fnissade igenom hela filmen.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar