lördag 16 juni 2012

Esikilsminne

Så skönt med sommarlov. Man märker knappt att dagarna går förbi. Idag var jag och Hanna några timmar på väla medan våra fina killar var och hjälpte mormor med att klippa häcken, gräset och plocka fläderblommor :) Dom ville ändå inte följa med till väla. Jag och Hanna hade en trevlig dag tillsammans och det var inte så mycket folk på väla, så det var ganska lugnt och skönt att gå rundor. Hanna letade efter ett par converse skor som var nektarinfärgade. Var i varje affär som sålde dem, men ingen hade hennes storlek :(  Jag bjöd på fika, så blev hon lite gladare :)

Igår gjorde jag och Jimmie macrons för första gången. Har hört att det ska vara väldigt avancerat att göra för att man inte ska vispa marängen för hårt osv. Vi lyckades riktigt bra för att vara första gången. Dock hade det underlättat med en ordentlig sprits.....

Under helgen ska vi passa Jimmie morbrors hus och hund på Eskilminne. Vi var ute med hunden en lång runda, skulle nämligen lämna en nappflaska till mina kusiner som inte bor så långt härifrån. Det slog mig att det kanske fanns lite catchar att hitta här. Visst fanns det en del! Vi tog en på vägen hem, den andra var av micro-storlek, plus att det låg på en tomt, så vi kände inte för att leta efter den vid halv elva en fredagskväll... Vi vet varjefall hur vi ska spendera resterade tid av helgen :)

1 kommentar: