onsdag 29 juni 2011

Dålig uppdatering!

Jo jag vet att vi är dåliga på att uppdatera. Fått höra det några gånger... Men samtidigt är det kanske bra att vi inte uppdaterar så ofta, för det betyder att vi har bättre saker än att sitta vid datorn. Det är helt sjuk egentligen. Suttit vid datorn så mycket det senaste året så man söker sig så långt ifrån datorn det bara går. Tror aldrig jag har suttit såhär lite vid datorn som jag har den senaste tiden. Men ibland blir det bara to much!

Vi har varje fall flytta hem till Helsingborg nu för ett tag. Jag har äntligen fått en säng! En likadan som jag har i Karlskrona bara att den här hemma är 105 cm bred och den i Karlskrona är 120 cm bred. Helt lagom med 105 cm förutom igår när jag var så trött på morgonen att jag höll på att trilla av sängen :P Var ganska yrvaken ja.... 

Denna tiden hemma har jag lyckats fixa ett pass. Snabbt och smärtfritt, i princip. Tog bara några dagar. Visserligen var vi tvungna att sticka upp till Karlskrona igår och hämta det gamla passet så att jag kunde hämta ut det nya idag. Kunde visserligen bara vänta tills på måndag med att hämta det då det går ut, men vi skulle ändå kolla posten och några blommor som faktiskt hade överlevt två veckor utan vatten. 

I måndags var vi ute i Höganäs på lager 157, där dom har massa märkeskläder till halva priset. Visserligen bryr jag inte mig speciellt mycket om märkeskläder men det var billigt och oftast bättre kvalitet, så några fina köp blev det ju :)



Idag träffade vi Tim. Det var ett tag sedan sist. Först hämtade vi mitt pass på polisstationen och i samma veva hämtade vi Tim. Sen stack vi hem hit till Ödåkra och spelade lite tennis. Så efterlängtat! Var ett år sedan jag spelade sist och jag har saknat det så mycket. Skönt att det gick så pass bra ändå trots att det hade gått ett år :) Efter tennisen stack vi ner till stan och käkade på subway och traskade sedan vidare till espresso house i norra hamnen där vi köpte lite gott att dricka. Sedan gick vi till gröningen och bara njöt av solen tills Tim skulle hem till sin tvätt som väntade på honom.

Väl hemma i Ödåkra igen tog vi oss ett svalkande dopp i poolen hos Jimmie och nu väntar middag. Vi var så mätta innan att vi inte trodde vi skulle behöva äta mer idag, men vi hade fel. Jimmie står och kolla i kylen vad man kan skrapa ihop för middag. Lutar mot det som blev över från gårdagens grillning. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar