söndag 12 juni 2011

Sommarlov!

Äntligen, äntligen, äntligen har vi sommarlov :) Typ på tiden. Enda problemet nu är väl att det känns så otroligt konstigt att man inte har något att göra. Jag och Jimmie sitter och tänker hela tiden, "ah, man kanske borde plugga..." sen nästa mening man tänker är "just det ja, har ju inget att plugga till!". Så skönt det är att ha sommarlov. Det sjukaste är väl egentligen hur snabbt detta året har gått. Kan inte riktigt smälta det än. Bara fyra år kvar. Låter som en lång tid, men jag tvivlar på att det kommer kännas som fyra år, just nu varje fall.

A
nalystentan igår var det sista innan lovet började på riktigt. Varken jag eller Jimmie tyckte den gick speciellt bra. Antagligen blir det omtenta i augusti. Ärligt talat så gör det mig inget. Har haft så mycket att göra den sista tiden så jag är bara tacksam för att jag har hunnit klart något överhuvudtaget! Förhoppningsvis så fixar man de sista omtentorna (har antagligen minst två) i augusti innan skolan börjar igen. Visserligen inträffar dem under nolleveckan, men det blir till att plugga satan precis innan nolleveckan och sen hålla igång det en vecka. Aldrig att jag låter omtentan förstöra nolleveckan, speciellt inte när man ska vara fadder :) 

Idag har varit en riktigt seg dag, på ett bra sätt tror jag... Inte gjort något på hela dagen. Känns faktiskt ganska skönt att inte behöva tänka på något i princip. Suttit och kollat på några filmer man har velat se, men inte haft tid till att se på. Man har lite att ta igen.

I
morgon var det tänkt att vi skulle åka hem till kära Ödåkra, men samtidigt så har vi inget vi ska stressa hem till, så antagligen åker vi hem på onsdag, för då börjar våra sommarkort att gälla :) Skulle vi åkt hem imorgon så skulle vi åkt ganska tidigt, och i så fall skulle vi ha sovit nu... Jag har ändå ingen säng hemma, så jag kan lika gärna gosa med min sköna säng några dagar till innan vi åker hem till Ödåkra. Saknar att kunna handla saker. Här finns inga vettiga butiker så det blir aldrig att man går och handlar. Låter hemskt, men sant. Saknar Väla, men det står ju kvar, så det lär man ju besöka när man är hemma :)

Nu ska jag på dejt med kudden min. Det är nu tiden börjar då man vänder på dygnet. Sommar <3


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar