onsdag 1 juni 2011

Råplugga gånger tiotusen!

Om tre dagar är det mattetenta och hjärnan går på högvarv! I måndags gick vi och satte oss på biblioteket från halv elva till halv sex, bara för att plugga matte. Jisses vad jag var trött i huvudet sen! Vi var hemma en timma för att käka lunch vid tre, men det blev många timmar till att plugga matte. Känns inte så jätteroligt och veta att alla i princip har lov redan och att vi har så mycket kvar att vi inte hinner göra någon annat än plugga, äta och sova i två veckor till. Vill vara ute i det otroligt fina vädret. Igår var det så varmt så att jag klagade på att det var för varmt ute! Hade hellre velat ligga ute och sola! Anledningen till att det var så varmt igår var antagligen för att det kom världens åskoväder inatt. 

Sidan på min nya bok ;)
Igår var också en givande dag. Hela dagen satt vi och pluggade. Även hela denna vackra soliga dag har gått till att plugga matte. Helt sjukt att vi har hunnit igenom 13 kapitel på tre dagar! Svårt att förstå det själv. Programmeringen ska vi inte prata om. I tre dagar (fredag, lördag och söndag) satt vi med ett och samma problem. Shit vad man börjar bli trött på det nu alltså. Inte nog med det så har vi två redovisningar och ett större projekt kvar i programmeringen. Sen har vi våra två mattetentor... Fattar inte att vi kan ha så mycket kvar, när många redan har slutat. Sett flera stycken som skrivit på facebook att nu har dom gått sitt första år på högskolan och att sommarlovet har börjat. Tycker det är fusk! :( 

Andra sidan på boken :)
Eftersom man spenderar så mycket tid vid datorn numera så är det inte någon avslappningsgrej, så jag tog Jimmies smarta idé att läsa en bok. Jag är inte speciellt glad för att läsa, men om det är något intressant så är det faktiskt ganska skönt att läsa en stund. Så i måndags köpte jag en bok av Henrik Fexeus "När du gör som jag vill". Han brukar skriva om kroppsspråk och hur vi påverkas av saker. Just denna boken handlar om (så lång jag har läst) hur vi omedvetet påverkas av  tex reklam. Vilka känslor/tillstånd företagen vill att vi ska få/ha av att se deras reklam och loggor i tex en film. Hur vi omedvetet påverkas av det. Tycker sånt är intressant. En fräck grej är att det står "Du är min" och "Jag är din" på alla bladen på sidorna om man pressar ut dom rätt. Innan jag fattade att det stod något! Trodde det var militärmönster först. Ganska fräckt faktiskt ;) Igår lånade jag en annan bok om kroppsspråk. Också en mycket intressant bok :)

Nu ska jag på dejt med min fluffiga och mjuka kudde. Imorgon ska hjärnan jobba i tvåhundra!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar