måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Ja idag är det nationaldagen och den firar vi genom att programmera! Yeah... Har redovisning imorgon av våra två projekt vi har gjort. Jag har gjort ett filmregister. Ett i c++ och ett i java. Jimmie har gjort blackjack i c++ och ett mobilspel i java. Sitter här och programmerar så att fingrarna glöder. Hade velat vara ute och framför allt ledig! Tentan vi har på fredag har vi inte hunnit börja plugga på än. Vill bara bli av med allt som ligger och skräpar.

Tentan vi hade i lördags var inte som jag hade förväntat mig... Tyckte det var konstiga frågor. Vet inte om det berodde på att den var på engelska så man kanske missade någon viktig detalj. Tyckte varje fall inte att den påminde om det vi hade gått igenom. Även om det inte kändes så bra, så är jag faktiskt nöjd för en gångs skull. Pluggat i över 30 timmar förra veckan. Har i princip läst in hela kursen på en vecka, så ja, jag är ganska nöjd ändå :)

Tycker dom se lite för glada ut alltså!
I lördags kväll var det pubtömming, alltså sista gången som kåren hade öppet innan sommaren. Jäklar med folk det var! Helt otroligt roligt var det också :D Som jag säkert har nämnt tidigare så är det uppenbarligen roligt att lyfta iväg mig. Denna kväll var inte olik någon annan kväll, så jag blev bortburen lite varstans :P Denna gången hamnade det på foto :) Calippo tyckte även det var roligt att ta tag i mina fötter och lyfta mig upp och ner och snurra. Billig fylla XD I och med att det var pubtömmning så hade de öppet en timma längre, alltså till klockan tre. Sen kväll med andra ord. Det var lika ljust när vi kom dit som när vi gick hem. Var hemma vid fyra xD Tråkiga är ju bara att man sa hejdå till alla nu när folket ska åka hemhem. Kommer bli tråkigt att inte kunna träffa Tråkigt att inte kunna träffa alla under sommaren :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar