tisdag 17 maj 2011

Lång trevlig helg

Denna helgen har varit lång och trevlig. Inte mycket pluggande tyvärr. Hade behövts. Har fem inlämningar i programmeringen till den 29 maj. Sen är det matte diskret tenta den 4 juni (som ingen har hunnit börja kolla på än...). Sen den 10 juni är det omtenta i analysen. Yeah. Just nu gillar jag inte att de har satt en megakompakt programmeringskurs på 22,5 hp som aldrig verkar ta slut. De har pregat in alldeles för mycket i den kursen. Hinner inte med de andra ämnena. Därför analysen och diskret har fått ta skada :( I och med att programmeringskursen är så stor så är det den man prioriterar.

I
 fredags kom Erik på besök. Han gick i klassen innan, men hoppade av i julas :/ Efter att vi hade mött upp honom på tågstationen så gick jag, Jimmie, Erik, Martin och Viktor hem till oss och käkade mat. Ingen av dem hade varit här innan, så det var kul att få lite besök :) Sen spelade vi "jag har aldrig", där frågorna passade 40+ som Viktor sa... Vissa frågor passade väl men inte alla. Efter vår trevliga lilla förfest så drog vi till Harrys. De hade BTH special typ. Alla med BTH-kort får 20% på allt. Riktigt nice! När klockan slog 03 var Erik och Martin hungriga så de gick på jakt efter mat, kebabtallrik, som de tog med sig hem till oss, eftersom de skulle sova här.

 lördagen var det dags för grillning med mist som är en spelförening på skolan. Vi hade köpt färdigmarinerade grillspett och missat att det stod spicy på paketet. Min mun höll på att brinna upp! Jimmie tyckte det var helt okej, men min mun och mina läppar höll på att dö! Det var hemskt. Efter det drog jag och Jimmie hem ett tag, eftersom vi var så trötta efter kvällens äventyr. Kan inte påstå att vi fick mycket sömn, eftersom vi gick upp ganska tidigt. Käkade middag hemma, sen drog vi till Viktor för att se Eurovision. Mycket trevligt. Efter alla bidragen hade spelats så drog vi till kåren. Följde Eurovision via Viktors telefon. Förvånad över att Azerbajdzjan vann faktiskt. Gillade låten, men tyckte nog ändå det fanns låtar som var lite bättre. Var även förvånad över att Eric kom trea. Trodde jag faktiskt inte, men kul för lilla kattarpsgrabben, som ingen har en aning vart det ligger. Tycker fortfarande det är kul att man åkt tåg med honom varje dag i ett år till skolan, när ingen visste vem han var XD

N
u blir det dejt med kudden. Ska upp sju imorn... Då blir det ännu mer programmering...
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Bra att ni roar er och inte bara pluggar!

    SvaraRadera