onsdag 29 september 2010

Första inlägget

Tjosan!

Detta är mitt första inlägg! Med andra ord är det jag, Jimmie som skriver här för första gången. Anledningen till att jag inte har skrivit här innan är för att Frida är så mycket bättre än mig på att ta sig orken till det. Men nu tänkte jag skriva lite om vår nya leksak, ett Wii!

Frida har varit helt överlycklig sedan vi bestämde oss för att köpa ett, och idag kom det ju äntligen. Först kom brevbäraren och knackade på dörren för att lämna ett minneskort vi beställt också, bra service tänkte jag men han gjorde det eftersom brevet inte gick in i brevlådan. Men vik det på mitten och kläm in det tänkte jag, men jag tror inte han fick lära sig det på postskolan, hehe. Anledningen till att vi skulle ha ett minneskort också var för att vi skulle kunna fixa så vi kan spela utan cd-skivor. Men ack så dåligt det gick. Efter att vi hade hämtat vårt lilla paket på tio kilo och burit hem det, installerat Wiit upptäckte vi att det var version 4.3e på det... Och det är inget bra ska ni veta! Eftersom det inte finns någon/något sätt att fixa med det ännu... Eller jo det finns det, men då måste man ha ett speciellt spel som heter LEGO Indiana Jones Original Adventure.

Efter att ha suttit framför varsin dator i... Ja jag vet inte hur länge, och letat efter andra lösningar gav vi upp. Vi begav oss till bibblan, till GAME och surfa runt på nätet för att hitta detta spel. Efter ytterligare någon timmes sökande hittade vi ett ställe som sålde spelet (om det inte framgick, så hittade vi INGET ställe som sålde det), dock så får vi det numera på danska, tror jag. Men det ska säkert lösa sig fin fint det med. I annat fall så får jag ringa vår kära Maria som faktiskt är dansk. Annars kan man säkert ta hjälp av internet och antingen översätta danskan eller hitta Walkthroughs (för er äldre som inte förstår vad det är så är det guider av andra, och ja jag syftar på dig mamma).

Efter att vi beställde spelet på danska, påbörjades matlagningen. Idag blev det något så simpelt som pannbiff med lök, sås och potatis. Finns ingen bild, men jag tror ni flesta vet hur det ser ut. Såsen brändes liiite i botten, vilket den aldrig gör i Skåne, så jag gissar på att det är Arlas mjölk det är fel på. Det finns inte Skånemejerier någonstans, förutom i yoghurt men det är inte gott att ha vaniljyoghurt med päronsmak i en brunsås. 

Frida blev lite sur över att Wiit inte fungerar som vi hade tänkt oss, men vi har åtminstone Wii Fit Plus och en Balance Board att roa oss med tills det andra spelet kommer. Just nu står hon och rockar rockringar för fulla muggar och det är snart min tur, eller hon sa att vi skulle göra en Mii (för er som inte vet det så är det en gubbe som liknar en själv och används i Wii Fit Plus, och nej jag syfta inte på dig mamma, jag vet att du vet vad en Mii är), till mig för si sådär 20 minuter sedan. Men hon är ju så söt när hon står där och leker. Så jag låter henne hålla på.


Jag tänkte ansluta mig till henne, men eftersom att min dator inte ville lägga upp bilder som jag ville så har hon hunnit sluta spela nu. Därför får jag lägga upp en liten bild på henne när hon äntligen fått sitt älskade Wii. Hon försökte härma Sagan om Ringen karaktären Gollum, jag vet inte om hon lyckades. Vad tycker ni?  

6 kommentarer:

  1. Haha fan vad roliga ni är. när har ni tenta?

    SvaraRadera
  2. Den 30 oktober, som är en lördag. Säkert 8 på morgonen xD

    SvaraRadera
  3. Du har blandade åsikter om din mamma... Får väl erkänna att du hade rätt i det du skrev;)

    SvaraRadera
  4. Hej jimmie och frida!
    Jimmie, vad sa du om det spelet indiana bla bla .. xD
    för vi har det spelat juue!! haha

    /Linn

    SvaraRadera
  5. Hej Frida och Jimmie,


    Soffan blev jättefin passar bra tillsammans med den fräcka affischen. Den var verkligen värd den "bekväma" transporten.

    SvaraRadera