tisdag 25 november 2014

Bio

I söndags var vi och kollade på Hunger Games: Mockingjay part 1. Blev lite besviken faktiskt. Har inte läst böckerna men det kändes som att det verkligen inte lönar sig att dela upp den sista filmen i två delar. Jimmie som har läst böckerna sa att halva boken var de första tio minuterna. Filmen var totalt på två timmar. Han sa även att de har lagt till fler saker som de inte beskriver i boken utan bara sker. 

Idag bestämdes årets julklapp som blev träningsarmbandet. Har själv haft mitt armband sen april och är supernöjd. Skaffade den för att den skulle spraka mig mer i rumpan än vad jag själv gjorde (även om jag då tränade 3-5 gånger i veckan). Nu tränas det tyvärr inte lika mycket, men jag går å andra sidan över 10.000 steg om dagen. Lite kul att det blev årets julklapp, då jag var helt övertygad redan i somras om att det skulle bli årets julklapp :)

Imorgon ska vi iväg på en föreläsning på klubben om hälsa och kost. Ska bli intressant, speciellt nu när man har blivit mer intresserad av man ska äta i samband med träning, typ hur man blir starkare (bygger muskler), vad man ska äta före och efter träning och även hur länge man ska vänta med att äta före/efter träning. Får se ifall jag kommer på några fler kluriga frågor tills imorn :) Det positiva med att vi ska på den föreläsningen är att vi "slipper" två av fyra timmars sträckföreläsning om säkerhet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar