onsdag 4 september 2013

Skola

Fryst vattenmelon
Oj vad vår tid går snabbt iväg. Dåliga på att uppdatera, men det kan bero på att vi hela förra veckan satt med filsystemen för att få det färdigt, så vi kunde få den kursen helt inrapporterad. Lyckan inträffade idag när vi fick godkänt!! :D Woho!!

Skolan började i måndags. Lagom kul schema har vi. 8-12, mån-ons varje vecka. Denna läsperiod läser vi en obligatorisk kurs, Databasteknik, och en valbar kurs, Kryptering 3. Av någon anledning så tar schemaläggarna inte hänsyn till att man läser valbara kurser, vilket innebär att vi måste dela på oss om vi vill kunna gå på föreläsningarna. Det är nämligen schemakrockar hela tiden. Tycker det är så jävla dåligt, då det ingår i vårt program att ha valbara kurser. Så de tre dagar vi veckan vi går i skolan kommer vi få jobbar 200% för att kunna ta igen den tiden vi missar av den föreläsningen vi väljer att inte gå på. Samtidigt måste vi ändå hålla det vid liv som vi fångade upp på den föreläsningen vi gick på. Ovanpå detta har vi labbar (inlämningar) i båda ämnena, varje vecka. Var kanske inte den "mjukstarten" jag hade förväntat mig. Det räcker med att vi måste vara i skolan till 8... Ovanpå detta måste vi antagligen läsa om en kurs från förra året, för att kunna få läsa nästa kurs. Rörigt!

Äpplepaj med egen vaniljsås
Förra veckan tog Jimmie med mig och John på Ju Justu. Har ju alltid velat lära mig självförsvar, så detta kan inte bli annat än bra. Enda problemet är att jag inte gillar att gå barfota och att jag känner mig lite dum emellanåt, men det går nog över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar