fredag 6 september 2013

Nycklar

Igår tappade Jimmie bort sina nycklar. Inte första gången det händer.... Han var inte så glad kan jag säga. Kan inte mer än att förstå honom. Idag ringde hans pappa om att polisen hade ringt och sagt att någon hade hittat hans nycklar och helt plötsligt hade jag fått tillbaka min Jimmie igen :)

Idag blev det fin middag. Skyller på lite allt möjligt att vi käkar extra fin middag. Kanske att Jimmies lillasyster fyller år idag, eller att vi fick CSN igår, eller kanske att vi klarade filsystemet i onsdags, eller så är det kanske för att det är den 9:e på måndag. Ja anledningarna är många ;) Det blev kött, Jimmies bea och potatisgratäng. Minns inte när jag åt potatisgratäng sist! För att fylla den lilla luckan som var kvar i magen så blev det hallon- och avokadomousse till efterrätt. Så sjukt gott alltså. Spetsade till det lite med att lägga små mini chokladtoppar mellan två lager. Gott, gott!

Min syster åkte till USA för nästan en vecka sedan. Känns så konstigt att hon är så långt bort. Vi hade varjefall ett trevligt videosamtal på en timma nu ikväll. Kul att få prata med henne och se att hon trivs så bra :

Imorgon hoppas vi på en någorlunda lugn dag. Jimmie har förberett en deg som ska jäsa under natten, så det blir nybakat bröd imorgon :D Antaligen blir det nolleavslutning imorgon på kåren. Har inte varit med något alls under nollingen i år. Har inte blivit av nu när vi får läsa "dubbelt". Plus att vi har haft ju jutsu träning på måndag och torsdag kväll, när nollningen är. Får se om vi orkar/hinner upp till tolv imorn, så vi kan se nolleuppdragsredovisingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar