måndag 26 augusti 2013

Brutalt uppvaknande #257

Sist vi skrev handla det om ett brutalt uppvaknande. Det är vad dagens ämne också ska handla om, åtminstone till en början. Klockan hade hunnit slå 07:16 när vi får ett brutalt uppvaknande av ett av grannens barn som står utanför vårt fönster och slår på ett stålräcke, som finns utanför vårt fönster som är fastskruvat i vår vägg, med en pinne eller något annat fruktansvärt redskap. Resultatet av detta är ett klingande som är mycket frustrerande att vakna till. Jag tror att ungen ska skatta sig lycklig att pappa hann komma innan Frida da Bulldozer hunnit vakna ordentligt. 

Vi somnade givetvis om efter ett tag och gick upp några timmar senare. Efter frukosten vet jag inte riktigt vad vi gjorde fram till klockan sex. Då var det dags att röra sig mot Carlskronas JiuJitsu klubb Fuji! Jag har tränat tidigare men för Frida och vår kompis Dexter (John :P) var det första gången. Förhoppningsvis har de blivit frälsta, eller i alla fall börjat bli det. Jag lär fortsätta i alla fall! Har saknat blåmärkena och allt där till. Frida är lite öm i kroppen vilket man givetvis blir när man inte är van vid att åka i mattan. (Givetvis är jag också öm, tre års vila sätter sina spår) 

Eftersom jag snubblade över deras hemsida så sent som igår blev det lite tight om tid innan det var dags att börja, vilket ledde till att jag inte hade någon gi (dräkt). Så idag körde jag med nybörjarna, men imorgon ska jag ta en snabbtur till Ödåkra och hämta alla mina gamla grejer. Det är mer kostnadseffektivt jämfört med att skicka det via post/bussgods. Att sitta 4+4 timmar på tåg är mindre roligt dock. Men man kan alltid hoppas på att jag hinner klart med vårt kära filsystem under tiden... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar