fredag 28 juni 2013

Tiden alltså

Tiden flyger iväg känns det som. Trodde det var för några dagar sedan vi skrev här sist, men icke! Har hunnit fira midsommar och åka ner till Helsingborg. Tiden går mycket till skolarbetet som vi måste ta igen under sommaren, så sommarlovet får vänta ett tag till :(

Microsoft har fortfarande inte löst mitt problem. Har gått två och en halv vecka nu. Lite illa kan jag tycka. Kan väl inte vara så svårt att dra fram en ny produktnyckel?

Nu när vi är hemma blir det att tänka på mat och träning som vi håller så hårt på annars. Lite trist ifall det senaste året ska gå åt skogen bara för att man är hemma en sommar och inte tänker på varken vad man äter eller struntar i träningen. Första veckan har gått bra varje fall. Har inga planer på att strunta i det. Jimmies knä är fortfarande inte bra, så han har hittat ett nytt mål, att klara 100 st armhävningar på en och samma gång! En gång i tiden har jag klarat 40, men nu är musklerna i armarna inte lika tränade, så 20 klara jag numera. Jimmie klarade 18, så han har en bit kvar till 100. Skönt att han har något att fokusera på, även fast att han inte kan springa. Stackaren :(

Ikväll funderade vi på att göra egen sushi, men vi får se hur det bli. Känns som att vi har lite ont med tid bara.

Igår fick jag en flaska flädersaft av mormor. Hon gör den själv och den är helt fantastiskt god. Det är sommarkänslor på G. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar