söndag 2 juni 2013

Ännu en vecka bakom oss

Nu har ännu en vecka gått med mycket positiva händelser. Som Frida nämnt har vi nästan blivit klara med vår kompilator. Jag skulle vilja påstå att vi har 90-95% klart, och det trodde vi aldrig skulle hända! Vi hade en teknisk rapport som skulle vara inlämnad i fredags, och idag fick vi veta att vi fått en fyra på den båda två. Detta medför att vi har ännu en kurs avklarad. Men det bästa som hänt under hela veckan (enligt mig) står Frida för!

Som ni vet så började vi för X-antal månader sedan att leva lite sundare. Frida gjorde träningsschema, och jag påbörjade en löpträning med ett slutmål som innebär att springa 1 mil under 50 minuter. Jag lyckades nästan, minns inte exakta tiden men det var någon minut över bara. Frida har haft som mål att komma ner under 60 kg och det har hon lyckats med! I fredags när hon vägde in sig landa hon på 59,9! Min duktiga Frida! Hon har dessutom tappat lite i midjemåttet! Jag kan inte den exakta siffran men jag tror det ligger strax under 20 cm! Snart tror jag att jag inte kommer ha någon Frida kvar om det fortsätter i samma takt under sommaren. 

I nästa vecka har vi mycket att göra! Vi har tenta på onsdag, med puckoläraren så det kommer nog gå bra, vilket innebär att morgondagen och tisdag kommer handla mycket om forensicskursen. På torsdag ska vi till Ödåkra för att till helgen fira att min pappa fyllt 50 (en månad tidigare) och att min kära tvillingsyrra tar examen! Eventuellt kommer vi åka tillbaka på söndag på grund av eventuellt skolarbete och kompilatorredovisning någon gång 10:de-12:e. Vi får helt enkelt se hur detta tar sig. Det vore en dröm ifall kompilatorn försvinner ur världen innan sommaren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar