tisdag 5 februari 2013

Växeln hallå, hallå, hallå!

Igår var det ett väldans ringande till oss. Jag och Jimmie bytade av med varandra hela tiden. Först ringde Jimmies mamma, som hade skumma problem med sin dator och facebook. När dom hade pratat ringde mina föräldrar som jag pratade med i en och en halv timma. Det går cirka två minuter så ringer Jimmies mamma igen. Det löste sig som tur var till sist :) 

Idag var vi så snurriga, skyller på sömnen, så vi hade helt missat att kolla schemat. Jag var inte glad, med tanke på att sömnen har lackat helt sjukt mycket den senaste veckan. Vi kom till skolan klockan 10 lite halvt stressade för att vi kände oss sena. Ingen av oss visste vart vi skulle vara, för vi hade inte kollat schemat. Visar sig sedan att vi inte börjar förens 13, egentligen började vi 15. Vi skulle ha en "labb" eller något, där lärare skulle hjälpa oss, tolkade vi det som. Det slutade med att han pratade konstant i två timmar istället. Vi var hungriga, eftersom vi inte hann äta, så när det var 10 minuter kvar på "labben" fick vi springa iväg och köpa mackor eftersom caféet stängde 15. 

Som ni säkert vet så brukar vi klaga lite på grannbarnen ovanför, eftersom dom har svårt för att sitta stilla på timmar då vi andra dödliga sover. Går och lägger sig efter 1 och man ligger vaken mellan 6-7 på morgonen för att barnen springer runt eller gråter konstant. Hur som helst så pratade vi med våra hyresvärdar förra veckan om våra grannar, när dom ändå var här och fixade kylskåpet. Antar att dom har pratat med grannarna och i så fall vet jag inte om dom blev sura, för igår så gav dom ovanför hopprep till ungarna. Själa lycklig jag är! Vi får väl se om det blir bättre. Annars är blodsprängda ögon och svarta påsar under ögonen det nya för oss...

Igår gjorde vi macrons. Gick sådär. Tydligen ska chokladmacrons vara svårare att göra... Goda blev dom varjefall :) Vi hade jordnötssmörsfyllning i dom. Låter så sjukt mycket godare på engelska! Chocolate and peanutbutter macrons. Mums!

1 kommentar:

  1. Nu får ni semester från mig ett tag, i alla fall :)

    SvaraRadera