torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag

Idag har det varit alla hjärtans dag! Historiskt sett så har jag och Frida aldrig riktigt firat denna dag. Lite blommor eller så, men inget stort. I år vet jag inte riktigt vad som hänt med Frida (och mig). 

I morse hade möte med programansvariga och representanter för lite olika årskurser angående vår puckolärare, och innan det skulle Frida iväg och handla lite inför kvällen eftersom hon skulle göra en överraskningsmiddag nu ikväll! När hon kom hem efterhandlingen hade hon köpt blommor och choklad!

Vilken kvinna alltså! Hon bara snor min idé sådär! Jag tänkte nämligen göra något liknande när hon var i skolan. För jag hade en tandläkartid idag och kunde inte vara med på föreläsningen, vad som verkar vara, en (mycket!) intressant föreläsning. Så kan det gå när man har en puckolärare utan framförhållning... 


Mötet med programansvariga i morse var både givande och inte. Det lät på dem som att de ville ta tag i problemet, och det är ju alltid bra. Men sen har de dragits med detta sedan 06, så vi får se hur det går. Om inte annat blir det förhoppningsvis bättre för framtida studenter!

När Frida var i skolan passade jag på att springa och köpa ett par örhänge (med någon slags "evighets knut" på, precis som vår kärlek! <3) och ordna lite mys tills att hon kom hem. Men när Frida öppnade dem såg hon att det ena stiftet var lite snett och nästan knäckt, så vi får springa bort imorgon och klaga!

Frida lagade jättegod mat! Förrätt: Bruschetta med tomat, avocado, rödlök, mozarella. Huvudrätter: "Hemmapommes", vitlökssmör och en rejäl biff! Efterätt: schweizernötkräm med grädde och noblesse!


Summa av dagen, jag älskar Frida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar