måndag 25 april 2011

Påsk

Fika på gröningen
Nu har veckan hemma i Helsingborg gått, och i morgon tar vi vårat pick och pack och drar hem till Karlskrona. Har haft en trevlig vecka här hemma. Även hunnit vara ute i det fina vädret. Det gillas, med tanke på att det inte är lika lätt att sola i Karlskrona. Man vill ju inte bli bländad av sig själv...  Har blivit lite röd på axlarna. Var inte riktigt tänkt att det skulle bli så, men vi satt på gröningen i två timmar, så då blev det så. Träffade Tim på knutan sen gick vi vidare till gröningen. Vi köpte fika på espresso house som vi tog med oss.

Dagens middag
Har ätit grillat tre gånger denna veckan. Mycket uppskattat. Det man saknar mest just denna årstiden. Idag var mina föräldrar bortbjudna så tog vi tillfället i akt och bjöd hem Tim på grillning. Det blev grillad ytterfilé med hemlagade klyftpotatis. Så sjukt gott! Var ganska hungrig efter att ha åkt rundor över halva Helsingborg för att hitta ett par easytone. Det är speciella gå-skor som ska träna lår, rumpa och vader. Tanken är att det ska kännas som att man går i sand. Vet inte om jag tycker det känns som sand, men visst det är tyngre att gå. Har inte gått jättemycket i dem än, men det lilla jag har provat så kändes det tyngre att gå.  


Vårat söta påskris
Det värsta, om man nu kan säga så, med att vara hemma är att man inte har tid för sig själv. Inte jag varjefall. Man ska vara överallt samtidigt (känns det som) och hjälpa till hit och dit. Har inte hunnit plugga något alls denna veckan. Känns inte så jättebra :( En annan sak som också är extremt jobbigt med att vara hemma är att jag inte har någon säng. Sover i bäddsoffan som är okej att sova i en eller två nätter, men en vecka går inte. Känner mig inte ett dugg ut sövd. Är trött och har sjukt ont i ryggen och i axlarna. Har försökt hota med att jag inte kommer hem fler gånger om de inte köper en riktigt säng till mig. Tycker inte det är för mycket begärt. Känner mig bara i vägen när jag sover i bäddsoffan, eftersom jag inte pallar ta bort madrassen varje dag, så de som vill se på tv måste sitta i min säng... Inte alltid så roligt.


Nu ska jag på dejt med min sköna kudde och min mindre sköna "säng". Godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag har också easytone!! vi kan springa runt och matcha varanndra nu ;) (är dock tveksam över om de fungerar..)
    :D
    Glad påsk! (lite sent)

    SvaraRadera