torsdag 7 april 2011

Jurgubbar (jordgubbar)

Vi har börjat cykla numera, men idag ångrar jag nästan det... Visst de hade varnat för att det skulle bli upp till 21 m/s, men ändå, vi är ju vana vid stormarna som är här dagligen ;) Det var ganska sjukt. Vi skulle cykla ner för en backe, men vi stod i princip bara stilla. Hade nästan gått snabbare att gå hem... Det är inte varje dag man i princip trampar för sitt liv i en nerförsbacke. Låter bara konstigt.

Handlade jurgubbar idag, ja jurgubbar. haha. Jag säger faktiskt så. Tror jag och syster yster är typ ensamma om att säga det. För er som inte fattar min vackra skånska, jurgubbar=jordgubbar  :) Tio spänn på ica. Tyckte jag var billigt. Stora, röda, hyfsat smakrika för att vara denna tiden på året. Helt okej med andra ord. Vi hade visserligen doppat dom i choklad, så dem var riktigt goda. Mumsigt! 

Imorgon blir det förmodligen grillpremiär. Några på skolan ska ha massa aktiviteter i studentviken, där vi bl.a. ska grilla. Leka en massa lekar också. Sen vet jag inte om några skulle campa... Det återstår väl att se. En trevlig helg lär vi ju få varjefall. Börjar imorgon och slutar på söndag.


2 kommentarer:

  1. Julia som går på ungdomsgruppen nu har fört Jurgubbar vidare.... Måste vara något från Ödåkra!! Hoppas att ni har det bra! Kram Ankan

    SvaraRadera
  2. Så vitt jag vet har Frida nog fått det från/hos sin mormor eftersom hon odlat "jurgubbar" sedan Frida var liten ;)

    SvaraRadera