söndag 17 april 2011

Söndag

Ja, idag är det söndag. Dryga söndag. Allt blir så hemskt tråkigt när man har varit igång en hel helg och sen bara händer inget. Visst det kan vara skönt med, men nu när det börjar bli så fint vänder ute så vill ha saker att göra. Så drygt att bara sitta inne. Visst man kan gå en promenad, men Karlskrona är inte så stort så det lär ju ta en kvart... Sitter och kämpar med programmeringen som verkligen inte vill samarbeta med mig eller Jimmie idag. Suttit några timmar med det och försökt med alla möjliga kombinationer, men inte rätt kombination uppenbarligen, eftersom det aldrig blir rätt. Börjar bli lite lagom frustrerande. 


Imorgon är det ingen skola. Skönt kanske... Slipper varje fall lärarens underbara "engelska". Han har kläckt ut sig vissa dumma kommentarer och uttalen är helt knasiga. Man sitter bara och tänker, vad har jag gjort för att förtjäna detta!? haha. På tisdag är det sista lektionen innan vårat "lov" som vi fick. Vet inte om det är lov egentligen, men lärarna ville vara snälla och ge oss ledigt under påsk :) Så det bär hem till Helsingborg på tisdag eftermiddag. Saknar Helsingborg faktiskt. 


I fredags var vi på Harrys. Det var en grej med skolan, så alla som hade BTH-kort hade en egen våning och vissa saker var även billigare. Dock var det lite dött till en början, men det kom varje fall folk dit sen :) Skönt att för engångsskull kunna ha så nära hem. Varje gång man går hem från kåren så undrar man, varför bor jag inte närmare skolan. Som igår när vi skulle gå hem. Man märker inte att man är trött förens man slås av tanken att man ska gå hem. Då blir allt helt plötsligt jobbigt. Jag var visserligen ganska utmattad redan innan, efter att ha blivit jagad av calippo och hans spruta, som han hade vatten i och sprang runt och sprutade på mig! :O Min rygg var nog blöt! Sen skulle en hel del kasta kapsyler på mig eller så skulle någon annan bära iväg mig! Det var inte många som var på min sida igår :P Tror det var internationella "störa-Frida-dagen" eller något. Tur att jag inte hade något emot att dom tetades med mig :) 

1 kommentar: