tisdag 14 december 2010

Helgen som var

Hjulsittningen gick bra. Vet inte vad som hände på den, för jag och Jimmie stod i köket i 5 timmar, så vi hann aldrig se vad som hände utanför köket tyvärr... :/ Kändes mindre kul när man stått och gjort gröt till 120 personer tre dagar i sträck, vart enda liten ledig sekund på dygnet, och så går drygt 40-50 portioner åt. Kul. Kände att den tiden kunde gått till annat viktigt!

Jimmies mat, skillnad på mat och mat
Vi hade uppenbarligen skött oss bra under hjulsittningen, eftersom vi slapp att jobba på kåren och fick följa med sexistenz på mellanfest istället. Kanske inte det bästa när vi inte hade ätit på en hel dag. Som tur var drack man inte så mycket. Fick däremot ta hand om lilla Jimmie som inte mådde så bra. Antagligen var det inte för att han hade druckit för mycket, för detta fortsatte dagen efter också. Han fick varken behålla mat eller dryck :/ Jobbigt och se honom så sjuk, speciellt när han aldrig är sjuk annars. En annan anledning kan vara att jag verkligen hatar när folk spyr. Lagom skoj. På kvällen efter hjulsittningen, var det tänkt att vi skulle ta bussen hem. Gick sådär. Kom två stationer, sen var vi tvungna att hoppa av, och jag fick dra hem Jimmie, med honom under ena armen och en gigantisk gryta under den andra armen, i snöstorm. Vi kom hem hela varjefall :)

Min mat, godare än min sjuklings :/
Idag hade  vi sista matteföreläsningen innan julen. Så jävla skönt! Somnar fan på dom lektionerna! Denna veckan har vi dock matteprojekt tills fredag, seminarieuppgifter tills på onsdag och programmering tills både imorgon och på måndag. Yeay. Går sådär alltså. Får försöka ta igen så mycket man kan under julhelgen. Börjar inte förens den 17 januari. Nice. Vi har visserligen tenta i programmering den 13 januari, men ändå. Känner att massagen som är beställd till nästa vecka inte kan ligga mycket bättre i min planering just nu. Den behövs verkligen!


1 kommentar:

  1. Frida ;nästa gång du ska släpa hem Jimmie och en jättegryta i snöstorm, sätt Jimmie i grytan,och putta honom ner för backen,(jag skulle jätte gärna vilja se det) hahahahaha. Ps glöm bara inte att ta ett foto!!! och du är rätt liten så du kan ju hoppa upp på handtaget och åka med. Lova att fota... annars kan jag iofs se detta framför mig...... <=} Krama varandra från mig ;)

    SvaraRadera