tisdag 28 december 2010

En lång vecka

Elin och den dansande blomman
Det var ett tag sedan vi skrev sist! Tiden bara rinner iväg tycker jag. Var så mycket man skulle fixa innan julafton när man kom hem. På onsdagen var jag på kurbad och massage på Aktiverum underbart skönt var det! Där träffade jag Fredrik Dolk, som bl.a. gör rösten till Buzz Lightyear i Toys Story :) Efter den underbara massagen stack vi snabbt inom stan och köpte min efterlängtade kavaj. Den fanns inte i min storlek i Karlskrona och inte på Väla heller. Blev jätteglad när den fanns i stan :)

I torsdags var vi hemma hos mormor och julbakade, dagen innan julafton. Har nog aldrig hänt innan att vi har bakat så nära inpå julafton. Vi bakade bullar, chokladbollar och bollar av mandelmassa som vi doppade i choklad. Mycket gott. Dock glömde vi ta fram det på julafton och juldagen, så vi har en del att äta upp. 

Min kavaj!
Innan vi hann börja med vårat bakande så kom våra småkusiner på besök. Lilla Elin som inte kunde lämna den dansande blomman ifred. Lite senare på kvällen var det mini-jul hos Jimmie, med hans småkusiner. En mycket trevlig och mysig kväll :)

Sen kom julafton. Gick upp klockan nio och bakade bröd som vi skulle ha på lunchen. Supergott! Klockan tre var det Kalle Ankas jul, som vanligt. Efter Kalle Ankas jul var det dags för mig och Hanna och göra dagens god gärning. Vi fick vara tomtenissar till grannarnas barnbarn. Så söt hon var. Hon bjöd oss på hemlagat julgodis. Mums. Lagom efter dagens goda gärning så åkte vi tillbaka till mormor och morfar och käkade julbord. Det gamla vanliga. Prinskorvar, köttbullar, skinka, sill, bröd ja det mesta som brukar vara på ett julbord. 

Lite senare på kvällen var det dags för julklapparna. Jag och Hanna hade precis hunnit fixa klart med den sista julklappen till föräldrarna! Panik in i det sista kan man lugn säga, men vi hann bli klara och de gillade fotot på mig och Hanna från i somras.

Våra otroligt fina glöggmuggar!
På juldagen bjöds det på kalkon hemma hos mormor. Då var hela släkten där. Gott var det och mätta var vi! 

Idag fick man gå upp tidigt. Skulle vara hos tandläkaren 8.40. Fick gå upp vid 7.30. Lagom tidigt.... Not. Mina tänder var jättefina och min tandläkare var glad att jag hade så fina tänder. Efter det gick jag och pappa till Fahlmans på kullagatan i stan, och köpte varsin lussekatt och varmchoklad med vispgrädde. Gott!  Det var väl denna veckan lite snabbt sammanfattad. Om Jimmie känner för det, får han dra sin lilla julhistoria någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar