söndag 11 maj 2014

Middag

Då det i fredags var den 9:e och inte vilken 9:e som helst utan vår 7,5 årsdag tillsammans gjorde Jimmie överraskningsmiddag till mig :) <3 Blir så glad när han lagar mat till mig för han lagar alltid mat med hjärtat. Mat är hans passion. Denna fredagskväll bjöd på trerätters. Till förrätt blev det surdegsbröd med egen pesto, stekt kyckling, ost, ruccola och rödlök. Till huvudrätt blev det pasta med räkor, sparris, paprika, ärtor och pinjenötter. Efterrätten var nog min favvo. Det var en clean chokladbrownie med jordnötssmör. Alltså jag dog så gott. Till denna var det vaniljglass och jordgubbar. 

Igår var vi en sväng ute i Lyckeby. Jimmie behövde krukor till sina chilliväxter som börjar bli lite för stora för sina krukor. Han får berätta om sina små favoritväxer i ett annat inlägg :) Vi passade även på att handla lite på Maxi som är en aning större än vårt lilla ICA här i stan. 

Kvällen bjöd på punkteringslagning och Eurovision. Jag satt och försökte bli klokare på EU-valet som man borde gå och rösta i men är inte speciellt insatt så det är svårt att veta vad man ska rösta på. Det finns tester man kan göra, men när testet visar att man är överens på 14 av 30 frågor med 6 av 11 partier så är det lite svårt att välja :P Får bryta ner det lite mer och kolla på "hjärtefrågorna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar