fredag 23 augusti 2013

Nu händer det!... inte mycket

Frida har sedan ett par veckor laddat för en tenta som hon hade i onsdags. Precis som de andra gångerna känner hon att hon kan det innan, men att tentan inte är vad hon förväntat sig. Så vi får se hur det går. Precis som rubriken lyder så händer det inte speciellt mycket nu. Dagarna består nu mest  av att skriva ett "operativsystem". Det är inget fullskaligt operativsystem vi ska skriva då det är en inlämningsuppgift som släpat efter på 1,5 hp. I början av sommaren kändes det väldigt hopplöst, vi fatta ingenting. Men efter ett par nätter har det blivit bättre.

Det låter som att vi har suttit uppe flera nätter i sträck för att programmera, men så är inte fallet! Utan det är min hjärna som har behövt ett par nätter. Om jag har en uppgift jag inte kan lösa kommer en lösning oftast när jag ska sova. Det har hänt ett par gånger, oftast när jag precis lagt huvudet på kudden, att jag kommer på massa idéer och inser att en av dem faktiskt är bra. Just nu har vi klarat cirka 50%

Igår var Dexter här och åt chili con carne, kollade på film och drack myskovin. Att dricka myskovin har blivit lite av vår grej. Helst ska det vara en skum etikett, gärna med ett djur på, vilket leder till att vi provar det. Igår blev det "Valstensvin" då det var en val på framsidan och det hette "Whale Rock" och kom från Sydafrika. Det var absolut drickbart, lite tamt i smaken tycker jag.

1 kommentar:

  1. Jag håller alla mina tummar för Frida!

    SvaraRadera